Earn free bitcoin

Friday, June 29, 2012

Jakarta , 9 -12 June 2012

Sekali lagi aku dan isteri bercuti ke Jakarta. Seperti biasa aku dan isteri akan plan perjalanan supaya tidak lewat sampai ke LCCT. Biasanya kami akan tetapkan 6 jam waktu perjalanan. Dari rumah mentua aku naik bas kul 3.40pm sampai Komuter Rawang kul 4.15pm dan tren baru je lepas. Jadi kene le tunggu hingga tren lain datang,  pastu tren sampai dan kami bertolak ke KL Sentral kul 5.05pm dan sampai di KL Sentral kul 5.57pm. Aku menaiki bas kul 6.50pm untuk ke LCCT.  Pukul 7.02pm bas bergerak dan sampai di LCCT pukul 8.14pm. So aku dan isteri berjalan sekitar LCCT ...menjamu selera di food court sementara menunggu flight kul 11.30pm. Aku sampai di Terminal 3, Soekarno Hatta Airport kul 2 pagi (waktu Malaysia). Aku tidur je kat airport tu sementara menunggu pagi. Ada la 3 jam aku tidur kat airport pastu terjaga dek kerana cuaca waktu pagi yang sejuk di Jakarta. Pastu aku naik bas Damri ke Terminal 1. Lepak lagi. Aku tanya kat Supervisor bas Damri kul bape bas datang ..die kata kul 8 (waktu indon) skang kul 6 (waktu Malaysia) ... peh !! ada lagi 3 jam. So aku gi carik makan...jumpa Restoran A&W. Beli ayam siap ada nasi sebungkus. bijak2.... aku memang perut nasi.

Add caption

IDR47 ribu = RM15.70 murah tu...

dah penat berjalan lapar...apalagi cari nasi le...

Dekat pukul 3pm WM baru boleh check-in...mandi2 pastu terus keluar semula

Nak tunggu Check-in lambat lagi baru kul 10.pg (WM)...jalan2 pastu penat sgt tido je kat restoran nih.

Tengok jam baru kul 6.34 am WM (5.34 WI). Belasah dulu A&W, ada nasi....panas sikit perut.

Masa : 4:18am WM (WM = Waktu Malaysia) , Lokasi : Lapangan terbang Soekarno Hatta