Monday, July 26, 2010

Cuti-cuti Malaysia + AFCA Family Day (Cherating)

Setelah semua ahli bermesyuarat dan kata sepakat di terima , maka Cherating di jadikan destinasi Kelab Rekreasi AFCA (KRAF). Aku dan keluarga mengambil kesempatan ini untuk bercuti lebih awal (23/07/10) kerana telah lama rasanya tidak bercuti jauh dari bandar KL). Aku bergerak dari BTP pada pukul 9.25am dan destinasi pertama adalah gerai ikan patin masak tempoyak Pak Usop di Temerloh. Kami tiba di Temerloh pada pukul 11.45am. Setiba di sana kami terus menuju ke gerai ikan patin tetapi agak kecewa kerana batch pertama ikan patin sudah habis dijual , kami diminta menunggu selama 30m. Sambil2 menunggu kami bersiar-siar di sekitar kawasan tersebut sambil mengambil gambar. Kami juga sempat makan durian di tepi Sungai Pahang.

GPS setup dari BTP ke Temerloh
Beli lauk ikan patin kat Temerloh
Pekene durian sementara menunggu ikan patin 
Di tepi Sungai Pahang, Temerloh

Tuesday, July 20, 2010

New Toy - DSLR Camera

Baru2 ni aku jalan2 kat Low Yat ("rumah kedua" kata bob) aku masuk satu kedai ni tanya pasal kamera memandangkan dalam beberapa hari lagi aku akan ke Cherating, kameraphone lak asik buat hal. Terpandanglah aku kat 1 biji kamera ni , brand Canon ....test punya test berminat....pastu try minta kurang dapat lak RM1720. Alamak kantoi terbeli kamera lak...tapi bagus gak pasal kamera kat hp aku ni skang susah sgt nak guna kerana masalah slider.

Camera + aksesori
Memory 8Gb ni bole ambik gambar hingga 1600kpg

Hadiah percuma : Tripod


Kenko UV Filter

Majlis Perkahwinan - Hidayat & Fatimah

Selamat Pengantin Baru Buat Hidayat dan Fatimah.

Aku berkesempatan menghadiri majlis perkahwinan rakan sepejabat aku di Teluk Pulai, Klang pada 18/7/2010
Bersiap-siap untuk di arak masuk ke dalam dewan.
Dua pengantin baru duduk bersanding, bagai pinang di belah dua,

New Toy - Netbook

Baru-baru ni aku gi jalan2 kat Tesco Manjalara (Pembukaan) . Jalan-jalan aku terpandang sebijik laptop jenama Samsung. Harga sama macam lain2 netbook, spec pun sama tapi yang ini ade free usb cdrom. Oleh kerana gatal tangan aku terbeli ler netbook ni. Tapi bagus gak beli senang untuk isteri aku buat kerja sekolah sambil2 tunggu aku . Boleh simpan dalam bakul motor lagi, kalau laptop yang 14" tu tak sanggup aku nak pikul naik motor...berat beb.

10" + flat mouse
Free gift : usb Cdrom
Size comparison, laptop & cdrom
Cute je beg ni