Tuesday, March 24, 2015

Jakarta - Bandung, 11 - 15 April 2015

Percutian tahunan...Bandung lagi !!! Tahun ini aku pergi dengan ex office mate isteri, Lyn dan Hairil, cuma pada tahun ini kami turun kat Jakarta, lepak 1 malam pastu esoknya terus gi Bandung menaiki keretapi.

**************************************** hari pertama 11/04/2015**********************
Kami duduk di Hotel Mustika Tanah Abang, maaf aku tak rekomen untuk sesiapa pun duduk sini, cukuplah aku sahaja merasai pengalaman duduk hotel ini.

Tempat wajib makan bile gi Pasar Tanah Abang



Cuma masa kami sampai ..byk lauk dah habis..koniciwa
Kat sini .sambal die mmg terbaik...nasi asyik tambah jer..


Hasil hari pertama

Benda wajib beli kat Indonesia...

**************************************** hari kedua 12/04/2015**********************


pagi hari kedua ingat nak saapan kat sini, tapi kedai baru buka.
Tiket keretapi untuk ke Bandung dah siap, terpaksa la lupkan hajat nak bersarapan kat sini.



wefie sebelum bergerak ke station keretapi


Harga tiket keretapi


Kedai roti ala2 Roti Boy
 


 

Alhamdulillah sampai jugak kat Bandung














 







**************************************** hari ketiga 13/04/2015**********************


















**************************************** hari keempat 14/04/2015**********************



penat berjalan lepak urut badan
kot2 dah habis duit Rupiah..bole tukar sini

Lepak makan di Kartika Sari Jalan Kebun Jukut (Jakeju)
Ada 2 Kartika Sari kat sini tapi aku pergi yg kat kordinat ni S6 54.862 E107 36.320

menu kat Kartika Sari













penat berjalan...rehat dulu..siap lunjur kaki tuh..


**************************************** hari kelima 15/04/2015**********************

last day kat Amaris Hotel Cihampelas

Alhamdulillah..selamat mendarat

tunggu beg...wefie dulu

kadar letak kereta TBS

Sehari parking RM4..5 hari RM20..ok tu..


Keadaan di belakang ciwalk

Kadar tukaran wang
Contoh peta Garmin


Note: Kadar tukaran : IDR 1 Juta = RM286
          Kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan peta Garmin untuk seluruh indonesia sila
          PM.

No comments: