Earn free bitcoin

Tuesday, January 14, 2014

Ho Chi Minh City lagi !!!, Vietnam 2014

Ho Chi Minh City...aku datang lagi !!! Setelah 2 tahun berlalu, aku dan isteri kembali menjejakkan kaki ke bumi Vietnam sekali lagi. Kali ini dengan misi lebih 'serius'.

Pada mula perancangan aku bercadang manaiki kereta dan parking kat TBS. Untuk info kat TBS ni ada ERL dan bas untuk ke LCCT . Kalau nak naik bas ke LCCT cuma RM8.00 seorang manakala untuk KLIA Transit cuma RM10.80. Tetapi rancangan di tukar di saat2 akhir. Kami bergerak dari rumah mentua aku pada jam 10.40am sambil ditemani adik iparku. Walaupun di saat2 aku hendak bercuti pun isteriku masih terikat dengan kerjanya, maka aku terpaksa membawa isteri ke pejabat untuk menyiapkan kerjanya. Sampai di opisnya kira2 pukul 10.07 aku menunggu selama lebih kurang sentengah jam . 10.30 aku bergerak dari opis isteri ke KL Sentral, sampai2 saje terus cari bas. Aku bernasib baik kerana naik saja bas terus bergerak ke LCCT. Perjalanan ke LCCT memakan masa lebih kurang 45minit. Tambang untuk Aerobus dari KL Sentrak ke LCCT adalah RM10.00 seorang

Kapal terbang berlepas pada pukul 3.05 dan mendarat di Tan Son Nhat International Airport pada pukul 4.35 (waktu Malaysia). Dari airport aku menaiki bas No. 152 ke hotel dengan kadar 5k VND seorang tetapi kerana aku dan isteri membawa 2 beg besar maka kene 'extra charge', 5kVND satu beg. bukan mahal pun. Sampai je kat hotel, mandi2 terus keluar ke Ben Than Market.

butang apa la yang banyak tu ?

minum kopi kat sini (Highlands Coffee)lebih murah berbanding air Milo

Jalan2 di Cho Binh Tay (aku tak rekomen)
antara bende rare kat sini..
kepada yang nak beli barang sakan kat sini...ini rega penghantaran.